lørdag den 25. september 2010

Den feeeeedeste garnbutik...

Hermed lidt billeder fra Ho Strik, hvor vi kom "forbi" i går. (Lad mig straks uddybe - Ho virker ikke til at være et sted, man lige tilfældigvis kommer forbi, men det er umagen værd!)
Vi var ret målrettede, må man sige. Lige fra tidspunktet fra afgangen fra Kbh var det planlagt i detaljer (hurra for Rejseplanen!) hvordan turen skulle gå forbi Ho i åbningstiden. Det lykkedes glimrende!
Bus nr. 40 fra Esbjerg kører ca. hver time, og efter 64 min (med en del sightseeing) endte vi på Hovej. Nærmeste hus var nr. 25. Efter 100 meter spottede vi nr. 23. Så kom kirken - og en diskussion om, hvorvidt kirker evt. har husnumre? Det har de ikke, for lige bagved lå nr. 21 med et stort skilt uden for. Som du kan se på det øverste billede, gør butikken ikke meget væsen af sig selv udefra. Men man skal ikke lade sig snyde!
Så snart man kommer ind (HUSK at dukke hovedet!) åbenbarer Alladins hule sig. Garn, garn, garn og tilbehør så langt rummet rakte. Der var ikke bare meget, næh - alt er bare lækkert derinde! Ikke noget "fuser-garn" man ikke gider kigge på.
Den første halve time gik med "Næh, ih og åh", "se dér!" og med bare at kigge lidt omkring. Derefter fulgte koncentreret beslutsomhed og fokuseret søgning og efter ca. 1,5 time kunne hjernen ikke mere, men fortrak til bord og stole og strikketøj i gården.
MED diverse indkøb, altså. Efter yderligere en halv time kom vores veninde fra arbejde, og så måtte jeg da liiiige med ind igen. Og seancen fra før gentog sig, med det resultat, at det sødeste lille nøgle jeans-farvet strømpegarn også hoppede ned i min pose (de sokker bliver SÅ seje!)
Desuden fik jeg en bæver med hjem og lidt Cherry Tree Hill (på imponerende tilbud, og jeg kunne ikke vælge mellem det blå og det røde!), det gamle Amimono hæfte og sort bomuld og silke til min svigerindes sjal.
Fantastisk butik med et imponerende udvalg og meget, meget venlig og hjælpsom betjening.
Den kan simpelthen ikke anbefales nok, hvis du nogensinde kommer på de kanter!

5 kommentarer:

  1. Det lyder som hyggelige timer - i en hyggelig butik!
    Godt køb!!

    SvarSlet
  2. Tog du simppelthen DSB til Esbjerg KUN for at se en garnbutik?

    WOW .. skal jeg anbefale en i Grenå til næste dagsudflugt ?

    Men lyder til at være en fantatisk butik, har den en internetside?

    SvarSlet
  3. Rikke - nej, ikke helt. Det var næsten på vejen til Fanø. Ihvertfald tæt nok på!
    Hjemmesiden hedder www.hostrik.dk
    Hun er også meget god til internethandel!
    Kirsten - tak. Jeg synes, det var vældig fornuftigt!

    SvarSlet
  4. Jeg har kun haft æren af internethandel hos Ho-Strik, men det var nu også fint.

    SvarSlet
  5. Det ser virkelig hyggeligt ud og hvis bare betjeningen og stemningen i butikken er halvt så god som når man handler med hende over nettet så kan det kun være et lækkert sted at besøge. Der ville jeg gerne selv på visit en dag

    SvarSlet

Skriv gerne en lille kommentar - det er så hyggeligt!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails