lørdag den 13. december 2014

Cuba





Kan I huske huerne til Cuba? Det er cirka 4 år siden. Min kollega, som havde kontakt til børnelægerne på Cuba, kom og spurgte, om jeg ville hjælpe med at samle 1000 huer. TUSIND! Jeg tænkte, hun var fuldstændigt rablende sindssyg!  
Men det gik jo fuldstændigt fantastisk med jeres allesammens hjælp, og jeg endte med at aflevere 2853 huer, der blev sorteret og brugt til for tidligt fødte babyer på Cuba, så de kunne få CPAP og holde den lille ventil fast i næsen. (Læs mere her)

Do you remember the hats for Cuba? It's about 4 years ago. My colleague, who was in contact with the neonatologists in Cuba came to me and asked if I would help collecting 1000 hats. A THOUSAND! I though she was a raving lunatic!
But everything went beyond any dream with the help of all of you, and I ended up giving her 2853 hats that were sorted and used for premature Cuban infants, to help them get CPAP and have the ventil sit in the nose. (Read more here)
Det her var alle huerne. De fyldte pænt meget.....
Nå. Men nu er det så sådan, at jeg selv er så heldig at skulle til Cuba til januar. På tropemedicin-kursus. (I min ferie. Jeg betaler selv. Hvis I vil vide det.)
Jeg håber jo meget at gense nogle af huerne, men er så kommet til at tænke på, om ikke det kunne være sjovt at tage lidt flere med? De har jo nok slidt en del af dem.
Faktisk ville jeg også gerne få oversat mine opskrifter til spansk, for de strikker faktisk derovre, men det må jeg lige finde ud af hvordan.
Hvis nogle af jer kunne have lyst til at hjælpe med at strikke huer, ville jeg blive glad. Der er opskrifter her.
Jeg skal rejse d. 23/1, og min adresse kan fås ved at skrive til christunte@yahoo.com

These were all the hats. What a mountain!
Well. But now things happened that I am fortunate enough to be able to go to Cuba in January. For the course in tropical medicine. (In my vacation. I pay myself. If anyone wishes to know.)
I do hope to see some of the hats again, but started thinking that it may be fun to bring a few more? They probably worn some of them out.
Actually, I would also like to have my patterns translated to Spanish, since they actually knit over there, but I need to find out how.
If anyone of you would like to help knitting some hats, I would be very happy. The patterns are here.
I'm leaving on January 23rd, and you can have my address by mailing me at christunte@yahoo.com

9 kommentarer:

  1. Hvis man har gaver/velgørenhed med til andre lande, har man - i hvert fald med Swiss Air - mulighed for at få det gratis med flyet, dvs. at man ikke skal betale for den ekstra bagage. Spørg dit flyselskab.

    SvarSlet
  2. Det kunne da være hyggeligt igen at strikke en lille bunke huer til Cuba - tænk at det allerede er fire år siden, vi sidst var i gang.

    Hvornår rejser du - bare så man ved, hvor lang produktionstid man råder over :-)

    SvarSlet
  3. Jeg har liggende lidt fra sidst du samlede ind, håber jeg kan nå at finde dem - de har trods alt oplevet lidt flytninger på de 4 år. Tænk det er så længe siden. Det er nogen jeg fik af en anden og som ikke nåede med - ville da være herligt om de kunne komme afsted nu

    SvarSlet
  4. Det er da en skøn idé. Hvor lang tid har vi? Der er jo lige lidt juleproduktion, der også skal overstås.

    SvarSlet
  5. Fin ide, jeg skal nok lave lidt, og jeg er sikker på min mor også er med.

    SvarSlet
  6. I er for søde!
    Jeg har skrevet afrejse i indlægget. Regner med, at jeg kan fordele huerne i et par kufferter, hvis min er for lille.....

    SvarSlet
  7. Det var faktisk gennem det, at jeg fandt frem til din blog, men fik aldrig strikket det din indsamling.

    Jeg ser lige, om jeg kan nå at lave en eller to eller... ja, hvor mange jeg nu kan få lavet.

    SvarSlet
  8. Hvor er det en fin ide- også at gentage den :-)

    SvarSlet

Skriv gerne en lille kommentar - det er så hyggeligt!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails